Bettina Kümmerling-Meibauer, filologijos mokslų daktarė, Tiubingeno Ėberhardo Karlo universiteto (Vokietija) profesorė
Vaikų literatūros ir raštingumo tyrimuose dar per mažai vertinamos knygos kūdikiams ir vaikams iki trejų metų, nors jos labai svarbios mažylių lingvistinei, kognityvinei ir emocinei brandai. Šiame pranešime akcentuojama, kad tokios knygos skatina vaikų pirminio raštingumo vystymąsi, o jis būtinas sudėtingesniems įgūdžiams – vaizdiniam, kalbiniam ir medijų raštingumui – lavinti. Pranešime įvertinama kalbos tobulinimo ir sąvokų (idėjų) supratimo koreliacija, aiškinama, kokius vaizdinius ženklus mažyliai privalo pažinti skaitydami paveikslėlių knygas. Taip pat apžvelgiama gausėjanti tokių knygų įvairovė, parodoma, kaip jos padeda tobulinti vaikų kognityvinius ir kalbinius įgūdžius, kaip skaitydami paveikslėlių knygas mažieji susipažįsta su „pasakojimo“ sąvoka.