Pastaraisiais metais negrožinė literatūra vaikams ir jaunimui sulaukė vis daugiau dėmesio tiek vaikų literatūros tyrimų srityje, tiek artimesniuose tiksliniams skaitytojams kontekstuose, pavyzdžiui, bibliotekų literatūros skatinimo, vaikų knygų apdovanojimų ir įvairių žinių sklaidos institucijų, kuriose taip pat kalbama apie vaikus ir jaunimą (pavyzdžiui, gamtos istorijos, meno, technikos, medicinos muziejai).
Savo pranešime pirmiausia pristatysiu įvairius vaikų ir jaunimo negrožinės literatūros supratimo ir apibrėžimo būdus. Paskui, remdamasi įvairiais pavyzdžiais, kalbėsiu apie naujausios negrožinės literatūros vaikams ir jaunimui teminį ir meninį platumą. Trumpai tariant, pastebima tendencija, kad vis dažniau pasirodo vizualiai pažintinės knygos ir knygos, kuriose skaitytojas turėtų būti arba yra skatinamas būti socialiai įtrauktas ir mąstyti. Galiausiai aptarsiu ir pasiūlysiu būdus, kaip įtraukti vaikus ir jaunuolius į negrožinės literatūros skaitymą tiek estetiniu, tiek į žinias orientuotu būdu.