Skaitymo kultūra mokykloje yra esminė ne tik akademinėms žinioms ugdyti, bet ir mokinių kritiniam mąstymui, kūrybiškumui bei emociniam intelektui plėtoti. Norint sėkmingai skatinti skaitymą ir mėgavimąsi skaitymo procesu, mokyklose reikalingos įvairios iniciatyvos, kurios ne tik motyvuotų mokinius skaityti, bet ir sukurtų palankią skaitymo aplinką mokykloje. Karalienės Mortos mokykloje jau turėjome aiškias tradicijas ir nuostatas, kaip skatinti mažiausiųjų (nuo priešmokyklinukų iki ketvirtos klasės mokinių) skaitymą, nes tai yra apskritai svarbiausias amžius – skaitymo įgūdžio susiformavimas, tačiau ilgai neturėjome nuolatinių praktikų vyresniame amžiuje – tai dažnai priklausydavo nuo lietuvių ar užsienio kalbų mokytojų iniciatyvų pamokose.
Pranešimą sudarys dvi dalys – tai veiklos, kurias vykdome visa mokykla (kiekvienas mokytojas, kiekvienas mokinys), ir veiklos, kurias geriausia įgyvendinti kalbos pamokose.
Pranešime bus pristatomos kelios veiklos, vykdomos visos mokyklos (5–12 klasių moksleivių) mastu: „Pagavau tave skaitantį“, „Mokytojas rekomenduoja“, „Knyga su kakava“, skaitymo savanorystė, „Advento kalendorius“, knygų recenzijų rašymas, kurios nėra imlios laikui, tačiau nuolat transliuoja mokiniams žinutę, kad skaitymas yra patrauklus ir įtraukiantis procesas, buriama skaitančiųjų bendruomenė.
Taip pat bus pristatyti darbo su vaikais, gyvenančiais užsienyje, skaitymo skatinimo metodai pamokose, vykstančiose nuotoliu: 10 perskaitytų knygų iššūkis, svečiai rašytojai bei knygų pristatymo vakarėliai. Be to, pranešime bus dalijamasi ir darbo su vyriausiais mokyklos mokiniais metodais. Kaip sistemiškas refleksijų rašymas gali priartinti klasikinį kūrinį prie mokinio gyvenamojo pasaulio.
Tikslas yra perduoti žinutę, kad pavienės iniciatyvos yra sveikintinos ir įkvepia, bet norint sukurti skaitymo aplinką kaip neginčijamą jauno žmogaus realybę yra būtinas sistemiškumas.